Asset Publisher

Dean Sameshima - CRUISE OR BE CRUISED S/F 2014


Dean Sameshima - CRUISE OR BE CRUISED S/F 2014

Aquest és el meu tercer projecte amb l'artista americà Dean Sameshima (Torrance, Califòrnia, 1971); el primer va ser "Pictures:Tres" (Madrid, 2009) a The Black Pillar, un espai independent, i va ser la seva primera exposició a Espanya. El creador hi despullava la seva personalitat artística, obrint els seus arxius, el material recopilat amb què havia treballat durant els darrers anys. El conjunt oferia una espècie de mapa emocional de somnis i anhels, amb evident posicionament sociopolític pròxim als prolegòmens del moviment Queer, realitzant el que Barthes no dubtaria a qualificar de "terrorisme textual". La segona va ser "Cruise Or Be Cruised" (Madrid), presentat a la Galeria Raquel Ponce com a obertura de temporada el setembre de 2012, on tot el gruix del seu treball girava entorn de l'era posterior al que s'havia esdevingut al bar Stonewall de Nova York el 28 de juny de 1969, en què una simple batuda es va convertir en el moviment històric que és avui dia. Òbviament l'artista no va viure aquests esdeveniments, ja que era un nin, i és precisament aquest fet, aquesta nostàlgia de com hauria estat la seva vida si hagués format part de tot això, el que el du a obsessionar-se per aquella època no viscuda i a fer un research constant de les maneres de vida de tota la dècada dels anys 70 i bona part dels 80. Són imatges antigues recuperades de les quals s'apropia, que reenquadra i refotografia, conferint-los un sentit totalment diferent de l'original, molt més poètic. Així doncs, en aquesta tercera (i esper que no darrera) col·laboració amb Sameshima, seguint l'estela de la seva forma de treballar, tamisa i trasllada el seu corrent d'investigació i visió de l'art al Box 27, obrint-se en canal, juxtaposant diverses tècniques, i això dóna com a resultat una finestra oberta al seu món, reconvertint-la en una versió guerrilla style del seu estudi on tota la seva imatgeria (un cúmul d'icones, idees i fantasies entorn del desig) queda en descobert i plasmada en altres suports menys convencionals en aquest tipus d'espais, però assimilats totalment pel gran públic, com són les camisetes a manera de llenços com a acte pop, de la qual cosa resulta un collage metagenèric amb peces carregades de sentiment que bé podrien ser utilitzades per a vestir.

Dean Sameshima (Torrance, Califòrnia, 1971) va estudiar Belles Arts al California Institute of the Arts i es va llicenciar a l'Art Center College of Design de Pasadena. Pertany a la nova generació que revoluciona l'escena artística de la costa oest americana. Exposa regularment des de 1995 i la seva obra ha pogut veure's a l'Indianapolis Museum of Art, a la Kunstverein Hamburg, a la Tate Modern de Londres, a la Palazzina Reale de Florència, a l'Unknown Extra City Center for Contemporary Art, Anvers, i al MOCA de Los Angeles, entre moltes altres mostres individuals i col·lectives, en què forma part de la col·lecció. Ha aparegut a Art Forum, Flash Art, Modern Painters, Art In America, I-D Magazine, Index, Flash Photo, I-D, Soma, i a The New York Times. Viu i treballa a Los Angeles i Berlín. Està representat per la Galeria Peres Projects (Berlín).

Duration:

From September 11, 2014 to January 11, 2015

Days: Daily
Schedule: 12:00
Location: Palma
Zone:
Celebration-place: Casal Solleric. Box 27
Organization:

Ajuntament de Palma
Fundación Banco Santander

Comissari: Tolo Cañellas

Date last modified: January 10, 2023